Наразі ще не подано жодної петиції

+ Подати петицію
Районна рада 6 скликання

Регламент районної ради

З А Т В Е Р Д Ж Е Н О
рішення 2 сесії
районної ради 6 скликання
від 16.12.2010 року


РЕГЛАМЕНТ
Тиврівської районної ради 6 скликання

       

Цей регламент відповідно до Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  «Про статус депутатів місцевих рад» та «Про службу в органах місцевого самоврядування» визначає загальний порядок організації та діяльності Тиврівської районної ради та її органів.

1.Загальні положення.

1.1.Районна рада є органом місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міста Тиврівського району у межах повноважень визначених Законами України, а також повноважень, переданих їй сільськими, селищними, міською радами.
1.2.Районна рада формується з депутатів, обраних відповідно до законодавства України і є правомочною за умови обрання не менше як двох третин депутатів від загального складу ради.
У разі, якщо до ради обрано менше двох третин її складу, до обрання необхідної кількості депутатів продовжує здійснювати повноваження рада попереднього скликання.
Строк повноважень ради – п’ять років.
1.3. Зміни і доповнення до регламенту приймаються районною радою за пропозицією голови ради, постійних комісій, депутатів та депутатських фракцій.

2.Сесії районної ради.

2.1.Основною   організаційно-правовою   формою   роботи   районної   ради   є   сесія. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.
2.2.Перша сесія новобраної районної ради скликається районною виборчою комісією не пізніш як через два тижні за умови реєстрації не менше двох  третин депутатів від встановленого числа депутатських мандатів.
Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова районної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів.
 З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості не більше п’яти осіб. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання голови ради.
 З часу обрання голови ради він веде пленарні засідання ради відповідно до вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
2.3.Сесії районної ради складаються з пленарних засідань, а також засідань постійних та інших комісій районної ради, що проводяться під час сесій.
Пленарні  засідання  ради   можуть   бути   ранковими  та   вечірніми.   Ранкові   засідання,   як правило, відбуваються з 10 до 14 години з 20 хвилинною перервою між ними, вечірні засідання   з - 15 до 17 години. Загальна тривалість кожної сесії залежить від часу, необхідного для вирішення питань, внесених на її розгляд і визначається районною радою.
 2.4.Засідання районної ради є відкритими і ведуться гласно. У разі необхідності рада може прийняти рішення про проведення закритого пленарного засідання. Таке рішення приймається більшістю голосів депутатів від загального складу ради.
На засідання запрошуються народні депутати України, депутати обласної ради, що представляють район, представники державних органів, політичних партій, інших громадських організацій і рухів, трудових колективів, преси і радіомовлення, а також інші особи. Запрошення здійснює голова або посадова особа ради, яка скликала сесію через виконавчий апарат ради.
 На закритому засіданні  ради може бути присутнім голова районної державної адміністрації, прокурор району, а також посадові особи, присутність яких за рішенням ради необхідна для розгляду відповідного питання.
Кількість і категорія осіб, які не є депутатами  визначає  і  запрошує  через  виконавчий  апарат   ради   голова  або посадова особа ради, яка скликає засідання ради.
Запрошені особи не мають права втручатися в роботу сесії, зобов'язані утримуватися від схвалення чи незгоди. У разі невиконання цих вимог вони за пропозицією головуючого на сесії можуть бути позбавлені права бути присутніми в залі засідань.
Гласність роботи ради  забезпечується своєчасною інформацією про її діяльність в газеті   "Маяк" та повідомленнями в інших засобах масової інформації.

3.Скликання сесії районної ради.

3.1.Сесії районної ради скликаються головою ради в міру необхідності, але  не менше одного разу на квартал.
У разі немотивованої відмови голови ради, або неможливості ним скликати сесію ради, сесія скликається заступниками голови ради.
Сесія ради може бути скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу ради або голови райдержадміністрації.    
У разі, якщо сесія ради не скликається головою ради чи заступниками голови у строки, передбачені цим регламентом, сесія може бути скликана депутатами ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.
Рішення про скликання сесії доводиться до депутатів і населення через засоби масової інформації не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках – не пізніше як за день до сесії, із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд сесії.
3.2.Перед кожним пленарним засіданням ради проводиться поіменна  реєстрація
депутатів.
Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.
У разі відсутності встановленої кількості депутатів проведення сесії за
розпорядженням голови, заступників голови ради переноситься на інший час.
3.3.Для розгляду невідкладних питань чи надзвичайних ситуацій скликається позачергова сесія ради.
Позачергова сесія скликається головою ради за власною ініціативою, за ініціативою не менш як однієї третини депутатів  від загального складу ради або голови райдержадміністрації.
Розпорядження голови ради про скликання позачергової сесії доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 3 дні до її відкриття, а у виняткових випадках – за один день.
3.4.Реєстрація депутатів, які прибули на сесію, розпочинається за годину до відкриття пленарного засідання і проводиться за пред’явленням депутатом посвідчення. При цьому депутатам видаються додаткові матеріали до засідання сесії.
Поважною причиною для відсутності депутата є: його тимчасова непрацездатність у зв’язку з хворобою, догляд за хворою дитиною, його одруження, народження дитини, жалоба, відрядження, відпустка та інші причини, передбачені законодавством.
Депутат, який з поважних причин не може взяти участь у засіданні сесії чи у засіданні постійної комісії, повинен завчасно повідомити про це працівників виконавчого апарату районної ради, про що ними доповідається голові ради чи голові постійної комісії.

4.    Внесення питань на розгляд районної ради.

4.1.    Питання на розгляд районної ради вносяться головою ради, постійними комісіями, депутатами, головою райдержадміністрації.
Пропозиції з питань порядку денного сесії можуть вноситися територіальними органами самоорганізації населення, трудовими колективами, громадськими об'єднаннями і враховуються при складанні плану роботи ради.
4.2.    Включення питань до порядку денного сесії та порядок їх розгляду вирішується районною радою.

4.3.    .В кінці роботи кожної сесії депутати інформуються  про те, які питання передбачається розглянути на наступній сесії.
4.4.    Комплексний план основних заходів районної ради на рік затверджується на сесії ради наприкінці попереднього року або на початку поточного року.
Пропозиції до плану роботи подаються депутатами, постійними комісіями ради, головою райдержадміністрації до виконавчого апарату ради в строки встановлені головою ради, але не пізніше 10 днів до початку пленарного засідання ради.

5.Підготовка сесії районної ради.

5.1.    Підготовку сесії районної ради і питань, що вносяться на їх розгляд, організовує голова ради, його заступник, постійні комісії та виконавчий апарат ради.
5.2.    Доповіді, співдоповіді, проекти рішень і додатки до них, інші документи і матеріали на розгляд сесії районної ради готуються постійними комісіями, депутатами, райдержадміністрацією, що їх внесли.
Для цієї мети розпорядженням голови районної ради або його заступником можуть створюватися робочі групи з числа депутатів ради, відповідних посадових осіб і спеціалістів народного господарства.
Організаційно-технічне забезпечення підготовки сесії здійснює  виконавчий апарат
районної ради.
5.3.Матеріали і проекти рішень ради, а також пропозиції і зауваження до них попередньо розглядаються відповідними постійними комісіями.
5.4.Матеріали з питань, що пропонуються для розгляду на сесії, подаються голові ради чи його заступникам не пізніше, як за 15 днів до відкриття чергової сесії з аналітичною доповідною і проектом рішення. На кожен проект юридичний відділ виконавчого апарату готує висновок щодо його відповідності чинному законодавству.
5.5. Після розгляду головою ради чи його заступником матеріали передаються на розгляд постійній    чи кільком постійним комісіям ради, при цьому встановлюється термін розгляду в комісіях і підготовки висновків з внесеного питання та проекту рішення, про що повідомляється ініціатору.
 5.6.Комісія розглядає пропозицію і проект рішення на своїх засіданнях в присутності того, хто її ініціював, а при необхідності залучає фахівців. Комісія має право вносити зміни до проекту рішень, а також підготувати свій проект рішення.
 5.7.Опрацьовані проекти рішень, інші документи і матеріали з питань, що вносяться на розгляд ради, доводяться до відома всіх депутатів не пізніше як за три дні до відкриття сесії, а у виняткових випадках – у день відкриття сесії.
 5.8.З метою вивчення думки громадськості та населення проекти доповідей та рішень з найважливіших питань життя району можуть публікуватися заздалегідь у засобах масової  інформації.
 5.9..Проекти рішень після їх розгляду постійними комісіями візуються заступником голови ради, а з питань, які відносяться до компетенції райдержадміністрації, погоджуються з  відповідним заступником  голови райдержадміністрації.
5.10.    З врахуванням висновків комісії (комісій) голова ради приймає рішення про включення питання до порядку денного сесії чи мотивує його відхилення.
5.11.    Питання, які потребують термінового розгляду і не вимагають попередньої підготовки за рішенням ради можуть вноситися в порядок денний сесії під час її проведення.
5.12.    Пропозиції по уточненню порядку денного вносяться голові ради не пізніше, як за три дні до початку роботи сесії.
5.13. Голова ради на сесії інформує депутатів про пропозиції щодо порядку денного. Якщо постійні комісії, депутатські фракції чи депутати наполягають на включенні до порядку денного відхилених ним пропозицій, то вони вирішуються голосуванням.
5.14. Порядок дня сесії затверджується радою на пленарному  засіданні відкритим голосуванням більшістю голосів депутатів від загального складу ради.
Питання розглядаються в такій послідовності, в якій їх включено до порядку денного засідання ради.
Головуючий на засіданні може, за згодою депутатів, об’єднати обговорення кількох пов’язаних між собою питань порядку денного засідання.
В окремих випадках головуючий може внести пропозицію щодо прийняття обговорення кількох пов’язаних між собою питань порядку денного, одного рішення.

6. Порядок ведення сесії районної ради.

6.1. Засідання ради відкриває, веде і закриває голова або заступник голови, а в разі неможливості чи відмови їх від виконання цих функцій - один з депутатів за рішенням ради.
На час проведення сесії обирається із числа присутніх депутатів секретаріат сесії. Пропозиції по кількісному і персональному складу вносить головуючий на сесії. Про обрання секретаріату приймається протокольне рішення більшістю присутніх депутатів.
6.2.Головуючий на засіданні ради надає слово для доповідей, співдоповідей, виступів, заяв, повідомлень, довідок, запитань та відповідей на них, виносить на голосування пропозиції депутатів та проекти рішень ради.
6.3.Запис на виступи може проводитись заздалегідь, а також в ході обговорення питань. Слово, як правило, надається в порядку запису. За погодженням з радою головуючий може визначити іншу черговість виступів. Попередній запис на виступи здійснює виконавчий апарат ради.
6.4.Головуючий забезпечує порядок в залі засідань, стежить за додержанням регламенту, створює депутатам рівні можливості в обговоренні питань і не має права коментувати їх виступи.
Головуючий має право брати участь в обговоренні питань на загальних засадах.
6.5.Якщо виступаючий виступає не з обговорюваного питання або порушує норми депутатської етики, головуючий може позбавити його слова.
6.6.Пленарні засідання ради і засідання постійних комісій проводяться державною мовою. Діловодство ведеться на державній мові.

7.Тривалість обговорення питань.

7.1.Час.необхідний для обговорення питання, визначається радою.
Для доповідей на засіданнях районної ради надається, як правило, до 40 хвилин, для співдоповідей 15 хвилин. Для виступу в дебатах по доповідях і співдоповідях, а також для заключного слова надається до 7 хвилин, для повторних виступів, виступів по кандидатурах - до 4 хвилин, для заяв, запитань, пропозицій, повідомлень та довідок - до 3 хвилин.
Головуючий у необхідних випадках може за згодою районної ради продовжити час для виступу.
7.2.    Голова ради, його заступник, голова постійної і тимчасової комісії, з питань своєї компетенції, мають право взяти слово для виступу в будь-який час, але не більше 5  хвилин. Продовження часу допускається тільки за згодою більшості присутніх депутатів.
7.3.    Дебати   з   обговореного   питання   припиняються   за   рішенням   ради.   Перед   цим головуючий інформує депутатів про кількість бажаючих взяти участь в обговоренні і кількість тих, хто виступив.
Після припинення виступів доповідач і співдоповідач мають право на
заключне слово.
Тексти виступів депутатів, які з різних причин не взяли участь в обговоренні, за бажанням додаються до протоколу сесії.
7.4.Перед завершенням роботи сесії відводиться час до 30 хвилин для виступів депутатів ради з короткими заявами і повідомленнями. Дебати при цьому не відкриваються. За вимогою депутата стосовно його заяви може прийматися протокольне доручення.

8. Рішення районної ради.

8.1.У межах своєї компетентності районна рада приймає рішення. Рішення ради не повинно суперечити Конституції України і чинному законодавству.
8.2.Проект рішення ради спочатку приймається за основу. Якщо проект, внесений ініціаторами розгляду питання не набрав необхідної кількості голосів, то при наявності альтернативних проектів з одного питання вони ставляться на голосування в порядку надходження.
У випадках, коли жоден з проектів не набрав необхідної кількості голосів, сесія утворює узгоджувальну комісію для вироблення компромісного варіанту.
8.3.Пропозиції, доповнення, зміни і зауваження до проекту рішення, а також до програми, заходів, які приймаються, подаються секретаріату сесії в письмовій або усній формі. Ці пропозиції голосуються тільки після того, як проект рішення буде прийнято за основу.
Кожна поправка голосується окремо.
Якщо автор поправки наполягає на виступі, головуючий надає йому слово  до 3 хвилин.
Після голосування усіх поправок голосується кожний пункт чи проект  рішення в цілому.
8.4.    Районна рада може доручити відповідній постійній комісії підготувати,  відредагувати і внести на повторний розгляд текст проекту рішення районної ради.
8.5.    Головуючий на сесії має право в будь-який час обговорення за власною ініціативою і у власній редакції ставити обговорене питання на рейтингове голосування.
8.6.    Секретаріат сесії веде протокол засідань, реєструє звернення депутатів, їх запити    і пропозиції, забезпечує опрацювання звернень громадян, що надходять на адресу районної ради під час сесії.

9. Голосування на сесії.

9.1. На засіданні ради рішення з питань, що розглядаються, приймаються відкритим голосуванням. У випадках, передбачених Конституцією і Законами України, цим регламентом або за рішенням ради проводиться таємне голосування, якщо на цьому наполягає не менше половини від загальної кількості депутатів.
Для проведення відкритого чи таємного голосування і визначення його результатів, як правило, перша сесія новообраної ради на період скликання обирає з числа депутатів відкритим голосуванням лічильну комісію більшістю  депутатів від загального складу ради.
Лічильна комісія із свого складу обирає голову і секретаря. Рішення лічильної комісії приймається більшістю голосів її членів.
Засідання лічильної комісії є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше як дві третини її складу. Засідання лічильної комісії є відкритими.
До складу лічильної комісії не можуть входити депутати, чиї кандидатури висунуті до складу виборних органів чи на керівні посади ради.
9.2. Перед початком відкритого голосування головуючий оголошує кількість пропозицій, що голосуються, уточнює їх зміст, нагадує, якою кількістю голосів (чи від загальної кількості депутатів, чи від присутніх на сесії депутатів) може бути прийнято рішення.
Голосування з процедурних питань може проводитись без підрахунку голосів - за явною більшістю, якщо жоден з депутатів не вимагає іншого.
При голосуванні з одного питання кожний депутат ради має один голос і подає його за пропозицію, проти неї або ж утримується при голосуванні.
Після остаточного підрахунку голосів головуючий на сесії оголошує результати голосування рішення прийнято чи відхилено.
9.3.    Таємне голосування обов'язково проводиться при виборах голови, заступника голови ради, розгляду  інших   персональних   питань,   крім випадків, визначених цим регламентом.
9.4.    Час і місце   таємного голосування, порядок його проведення визначаються лічильною комісією згідно з цим регламентом і оголошується головою лічильної комісії. Видача бюлетенів здійснюється безпосередньо перед голосуванням.
Бюлетені для таємного голосування виготовляються під контролем лічильної комісії за  встановленою формою і в певній кількості.
Бюлетені для таємного голосування повинні мати необхідну для голосування інформацію. В бюлетені для голосування по проекту рішення чи по єдиній кандидатурі повинні бути слова "за" і "проти".
9.5.    Кожному депутату видається один бюлетень  по виборах обираємого органу   ради  чи посадової особи, а також по рішенню питання, що розглядаються на сесії.
Бюлетені для таємного голосування видаються депутатам членами лічильної комісії на основі списків депутатів і при пред'явленні ними посвідчення депутата ради. При цьому в списках депутатів робиться відмітка.
Заповнення бюлетенів проводиться депутатом в кабіні для таємного голосування.
Недійсними вважаються бюлетені невстановленої форми, а при обранні посадових осіб бюлетені, в яких залишені дві і більше кандидатури на одну посаду. Прізвища, дописані в бюлетені, при підрахунках голосів не враховуються.
9.6.    Про   результати   таємного   голосування   лічильна   комісія   складає   протоколи,   які підписуються усіма членами лічильної комісії,    після чого голова лічильної комісії оголошує результати таємного голосування.
По доповіді лічильної комісії сесія ради приймає рішення про затвердження результатів таємного голосування.
9.7.    Відкрите голосування може проводитись поіменно, якщо на цьому наполягає більшість присутніх на сесії депутатів.
9.8.    Депутат ради зобов'язаний   особисто здійснювати своє право на голосування. Депутат, відсутній при голосуванні, не має права подавати свій голос заочно чи пізніше.
9.9.    При виявленні помилок в порядку і механізмі голосування по рішенню сесії проводиться повторне голосування. При виявленні порушень в ході голосування, його наслідки визнаються недійсними.
9.10. Рішення ради вважається прийнятим, якщо за нього подано більшість голосів від загального складу ради, крім випадків коли Конституцією і Законами України, а також даним регламентом обумовлений інший порядок голосування, після чого підписується головуючим на сесії.
За дорученням ради прийняті рішення можуть бути доопрацьовані виконавчим апаратом ради з внесенням поправок, які не змінюють зміст прийнятого рішення.
9.11.    Прийняте  рішення  ради в  п’ятнадцятиденний  строк  розмножується  і розсилається виконавчим апаратом ради депутатам ради, постійним комісіям, районній державній адміністрації, відповідним підприємствам, установам, організаціям, посадовим особам.
9.12.    Рішення ради вступають в силу з моменту прийняття, якщо не встановлено інший строк їх ведення в дію.
Рішення ради, які передбачають адміністративну відповідальність за їх порушення, вступають в силу через 10 днів після їх опублікування в пресі, діють протягом терміну, передбаченого в рішенні, але не більше строку повноваження ради.
9.13.Виконання рішень ради контролюється постійними комісіям і  посадовими особами Ради.
Рішення ради, як правило, знімаються з контролю радою після детального вивчення депутатами стану справ і згоди відповідної постійної комісії.
9.14  Районна рада періодично розглядає питання про хід виконання раніше прийнятих радою рішень.

10.    Поіменне голосування.

10.1.На вимогу не менше як однієї чверті присутніх на сесії депутатів може проводитись поіменне голосування.
10.2.Поіменне голосування не проводиться стосовно службових осіб, або органів, що обираються районною радою.
10.3.Поіменне голосування проводиться лічильною комісією за спеціальним списком депутатів, в якому записується назва питання, що вноситься на поіменне голосування та результати голосування кожного депутата з цього питання.
10.4.Результати поіменного голосування заносяться в протокол і за рішенням районної ради можуть бути опубліковані в газеті "Маяк".

11.    Вибори голови районної ради.

11.1.Голова районної ради обирається з будь-якої кількості кандидатур з числа депутатів ради на строк її повноважень шляхом таємного голосування.
11.2.Кандидатури для обрання на посаду голови ради висуваються на сесії районної ради групами депутатів і окремими депутатами. Висування кандидатур за рішенням районної ради здійснюється відкрито.
Депутат районної ради може висунути для обрання і свою кандидатуру.
Висунення кандидатур проводиться у загальноприйнятому порядку.
11.3.Кожному з висунутих кандидатів надається можливість виступити на сесії зі своєю програмою. Самовідвід приймається без голосування. Кандидати, що дають згоду балотуватися. повинні заявити про свою готовність у разі обрання головою районної ради припинити підприємницьку (комерційну) діяльність або звільнити посади в інших державних, господарських, громадських органах і організаціях, кооперативах тощо.
11.4 Депутати районної ради мають право задавати кандидатам питання, висловлювати свою точку зору, агітувати "за" чи "проти" висунутої кандидатури.
Час на обговорення кандидатур визначається радою.
11.5.Кандидат вважається обраним, якщо він в результаті таємного голосування одержав більше половини голосів від загальної кількості районної ради.
11.6.Якщо на посаду голови районної ради було висунуто дві і більше кандидатури і жодна з них не одержала необхідної для обрання кількості голосів, відбувається повторне таємне голосування по двох кандидатурах, які одержали найбільшу кількість голосів.
11.7.Якщо жоден з кандидатів не одержав більше половини голосів від загальної кількості обраних депутатів районної ради, відбуваються повторні вибори з новим висуненням кандидатур, в тому числі і тих, по яких вже проводилось голосування
11.8.Про обрання голови районної ради на сесії приймається рішення, яке підписує особа, яка вела засідання ради.

12. Дострокове припинення повноважень голови районної ради.

12.1.Питання про дострокове припинення повноважень голови районної ради може бути вирішено на сесії шляхом таємного голосування, а також у випадку звернення його з особистою заявою про складення ним повноважень голови.
12.2.Питання про звільнення голови районної ради включається до порядку денного сесії, якщо за прийняття цієї пропозиції проголосувало не менш як третина від загальної кількості депутатів.
12.3.Перед вирішенням питання про звільнення голови ради обов'язково надається слово для обґрунтування пропозиції, а також слово для виступу голові ради і відкривається обговорення.
12.4.Районна рада приймає рішення про звільнення голови районної ради, якщо за звільнення проголосувало не менш як дві третини від загальної кількості обраних депутатів шляхом таємного голосування.

13.Вибори і звільнення заступника голови районної ради.

13.1.Районна рада шляхом таємного голосування обирає заступника голови районної ради.
Кандидатури для обрання заступника подає районній раді голова ради.
Обраною вважається особа, за обрання якої проголосувало більше половини від загальної кількості обраних депутатів ради.
13.2.Якщо кандидатура, запропонована головою районної ради не одержить необхідної кількості голосів, голова ради подає на розгляд районної ради іншу кандидатуру(кандидатури).
13.3.Процедура виборів заступника голови районної ради та звільнення його з посади здійснюється в тому ж порядку, що вибори та звільнення голови ради.
 Питання про його звільнення може бути внесено до порядку денного не менш як третиною від загальної кількості депутатів, а також головою ради.
13.4.Про обрання або звільнення заступника голови ради районна рада приймає рішення більшістю голосів від загальної кількості обраних депутатів, шляхом таємного голосування.

14.Протокол сесії.

14.1.Протокол сесії районної ради підписується головуючим на сесії.
14.2.В протоколі сесії районної ради вказується повна назва виду документа(протокол), дата і місце проведення сесії, порядковий номер сесії та скликання, загальна кількість депутатських мандатів, кількість обраних депутатів ради, кількість депутатів, присутніх на сесії та кількість присутніх запрошених осіб, прізвище, ім’я, по-батькові головуючого на сесії, порядок денний.
В протоколі повинно бути відображено весь хід сесії. викладено зміст доповідей, співдоповідей, виступів, повідомлень, заяв, запитань і запитів та відповідей на них, результати кожного голосування. До протоколу додаються списки присутніх на сесії депутатів, а також списки запрошених осіб з указанням їх посад та місяця роботи.
Протокол сесії оформляється в місячний строк.
Оригінали протоколів зберігаються в загальному відділі, а потім здаються в державний архів.

15.Постійні комісії районної ради.

15.1.На першій сесії районна рада визначає і затверджує перелік постійних комісій районної ради, встановлює їх кількісний склад, а на другій сесії районної ради затверджується  Положення про постійні комісії, та їх персональний склад.
15.2.Постійні комісії обираються із числа депутатів, як правило відкритим голосуванням у складі голови і членів комісії. Заступник голови і секретар комісії обираються на засіданні комісії.
 І5.3. До складу постійних комісій не можуть бути обрані голова та заступник голови ради.
 15.4.Кандидатури для обрання голів постійних комісій ради подає голова районної ради.
15.5.Пропозиції про голів комісій можуть попередньо обговорюються на засіданнях депутатських фракцій за умови їх утворення.
15.6.При обранні постійних комісій районної ради голосування проводиться в цілому по складу комісії або за голову та загальний склад комісії, чи окремо по кожній кандидатурі або в іншому порядку, встановленому радою.
15.7.Про утворення і обрання постійних комісій районна рада приймає рішення.
15.8.Зміни в склад постійних комісій вносяться також районною радою.
15.9.Постійні комісії обираються на строк повноважень ради.
15.10.Крім комісії, з питань депутатської діяльності та етики районна рада утворює комісію з питань планування фінансів і бюджету, а також при необхідності комісії з інших питань Державного, господарського і соціально-культурного будівництва.
15.11. Організація роботи постійних комісій районної ради покладається на їх голів. Засідання комісій скликаються в міру необхідності і є правомочними при наявності не менш як половини від загального складу комісій та ведуться відкрито.
Організаційно-технічне забезпечення роботи постійних комісій покладається на виконавчий апарат районної ради.
15.12. Висновки    і рекомендації постійної комісії приймаються
більшістю від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності заступником голови або секретарем комісії.
Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії.

16.Депутат районної ради.

16.1 Депутату районної ради забезпечується можливість активної участі в сесіях ради. Права  і  обов'язки  депутата  місцевої ради  викладено  в  Законі  України     "Про  місцеве самоврядування в Україні" та Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”.
16.2.    На час сесій, засідань постійних та інших комісій ради, передбачених Законом, депутат звільняється  від  виконання  виробничих  або  службових  обов'язків     з   відшкодуванням   йому середньої заробітної плати за місцем основної роботи та інших витрат, пов'язаних з депутатською діяльністю, за рахунок коштів районного бюджету.
16.3.    Депутат зобов'язаний  бути присутнім на кожній сесії ради, засіданні постійної комісії і брати активну участь в їх роботі. У разі неможливості взяти участь у роботі сесії депутат ставить до відома голову ради, голову постійної комісії або виконавчий апарат ради.
Головуючий на сесії інформує раду про відсутніх депутатів на сесії.
16.4.Депутат районної ради має право брати участь у дебатах вносити пропозиції, зауваження і поправки по суті обговорених на сесії питань, пропозиції щодо персонального складу утворених районною  радою  органів  та  кандидатур  службових  осіб, які  обираються  або  призначаються районною радою, ставити питання, давати довідки, користуватися правом ухвального  голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях та засіданнях відповідних постійних комісій ради.
 16.5 Депутат районної ради звітує про свою діяльність перед виборцями не рідше одного разу на рік.

17. Запит депутата.

17.1.    Депутат районної ради має право звернутися з запитом до голови, заступника голови ради,   до   керівників   підприємств   (об'єднань),   організацій   і   установ,   а , також   до   голови райдержадміністрації у питаннях, віднесених до відання ради.
17.2.    Запит вноситься в усній або письмовій формі і включається за пропозицією головуючого на засіданні до порядку денного. Якщо запит внесено в письмовій формі, він може бути зачитаний головуючим і з ним заздалегідь ознайомлюються особи, до якої звернуто запит.
17.3.    Орган або посадова особа, до яких звернуто запит, зобов'язані   дати усну чи письмову відповідь на запит на сесії ради у строки і в порядку, встановлені радою.
17.4.    По відповіді на запит може бути проведено обговорення, якщо на цьому наполягає не менше як 1/5 частини обраних депутатів ради.
17.5.    За результатами розгляду запиту районна рада приймає рішення.

18.Об'єднання депутатів у групи.

18.1.    Депутати районної ради можуть об'єднуватися за взаємною  згодою  в  
групи  за територіальним, виробничим чи іншим принципом, який обирається групою.
18.2.    В територіальну групу об'єднуються депутати, обранні в межах населеного
пункту, територіальної громади.
18.3.    Групи мають нараховувати не менше 5  депутатів.
18.4. Депутатська група реєструється районною радою за поданням особи, яка очолює депутатську групу, до якого додається підписане депутатами цієї групи письмове повідомлення про сформування депутатської групи із зазначенням її назви, персонального складу та партійної належності членів групи та депутатів, які уповноважені представляти групу.
18.5.Групи депутатів користуються правами передбаченими цим регламентом.
 18.6.Група, з ініціативи якої розглядається питання, має право після припинення дебатів ставити питання про виступ свого представника, після чого йому надається слово.
 18.7.На вимогу групи депутатів виконавчий апарат ради поширює серед депутатів матеріали, підготовлені від імені групи як офіційний документ районної ради.
 18.8.Депутатські  групи  мають  право  обнародувати  інформацію  про  свою  діяльність  в районних засобах масової інформації.

19.Об'єднання депутатів у фракції.

19.1.Депутати районної ради на основі єдності поглядів або партійного членства можуть об’єднуватися у депутатські фракції.
19.2.Фракції мають нараховувати не менше п’яти депутатів, до складу їх можуть входи також позапартійні депутати, які підтримують політичну спрямованість фракцій. Депутат районної  ради може входити до складу лише однієї фракції.
19.3.Рішення про об’єднання депутатів у фракцію доводиться до відома депутатів районної  ради головуючим на пленарному засіданні ради.
19.4. Організація діяльності депутатських фракцій покладається на голову районної ради.
19.4.Фракції користуються правами, передбаченими цим регламентом.
19.5.Фракція має право на пропоційне представництво в постійних та тимчасових комісіях ради, попередньо обговорювати кандидатури посадових осіб, яких обирає, призначає або затверджує рада;
19.5.Фракція має право на гарантований виступ свого представника на пленарному засіданні ради з кожного питання порядку денного сесії ради;
19.6.Фракція може об’єднувати зусилля з іншими групами, фракціями для створення більшості в раді чи опозиції;

20.Основні гарантії депутатської діяльності.

20.1.Районна рада, інші державні громадські органи, підприємства, установи, організації та їх службові особи забезпечують умови для здійснення депутатом його повноважень.
20.2.Питання, зв’язані з додержанням основних гарантій депутатської діяльності, підлягають попередньому розгляду в постійній комісії з питань депутатської діяльності, етики, гласності, адміністративно-територіального устрою, взаємодії з органами місцевого самоврядування.

21.Дострокове припинення повноважень депутата районної ради.

21.1.    Повноваження депутата припиняються достроково за рішенням ради, яке приймається в зв’язку з обранням або призначенням депутата на посаду, зайняття якої за Законом є несумісним з виконанням депутатських повноважень, або в зв’язку з обвинувальним вироком суду, який набрав законної сили щодо особи, що є депутатом, а також у разі втрати депутатом громадянства України.
21.2.    Повноваження депутата може бути    припинено достроково за рішенням ради, яке приймається  в   зв’язку  з     особистою  заявою  депутата  про   відставку   через   обставини,  що перешкоджають виконанню повноважень, а також у зв’язку з виїздом депутата на постійне місце проживання і роботу за межі району або з інших особистих причин.
21.3.    Питання   про   дострокове   припинення   депутатських   повноважень   повинно   бути попередньо розглянуте постійною комісією з питань депутатської діяльності, етики, гласності, адміністративно-територіального устрою, взаємодії   з органами    місцевого самоврядування, яка вносить свої пропозиції районній раді.
21.4. Інформація про дострокове припинення повноважень депутата районної ради доводиться до відома районної виборчої комісії і публікується в газеті «Маяк».

22. Президія районної ради.

22.1. Для попереднього розгляду питань порядку денного сесії ради, визначення порядку їх обговорення, узагальнення пропозицій і рекомендацій постійних комісій, пропозицій громадян району, що надійшли в процесі попереднього обговорення проектів рішень ради, районна рада може утворювати президію, до складу якої обирається голова ради, заступники  голови ради, голови постійних комісій, уповноважені представники депутатських фракцій.
22.2.Компетенція президії визначається Положенням про неї, яке  затверджується радою.
22.3.    Рішення про  утворення президії районної ради  приймається більшістю голосів від загальної кількості обраних депутатів.
22.4.    Рішення президії районної ради носить дорадчий характер.

23. Тимчасові контрольні комісії.

23.1. Рада у випадку необхідності створює тимчасові контрольні комісії. Тимчасові контрольні комісії є органами ради, які обираються з числа депутатів з урахуванням пропозицій постійних комісій для здійснення контролю з конкретно-визначених радою питань, що належить до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради.
23.2.Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради.
23.3.Засідання тимчасових контрольних комісій ради проводяться, як правило,   закриті. Депутати які входять до складу тимчасової контрольної комісії, і залучені комісією для участі в її роботі спеціалісти не повинні розголошувати  інформацію, яка стала їм відома в зв'язку з їх роботою.
23.4.Повноваження   тимчасової   контрольної   комісії   ради   припиняються   з   моменту прийняття  радою  остаточного  рішення  щодо  результатів  роботи  цієї  комісії,  а також  у  разі припинення повноважень ради, яка створила цю комісію.

24. Виконавчий апарат ради.

24.1 Рада утворює виконавчий апарат. Виконавчий апарат ради забезпечує здійснення радою   повноважень,   наданих   їй   Конституцією   України,   Законом   України   "Про   місцеве самоврядування в Україні" та іншими законами.
24.2. Виконавчий апарат ради здійснює організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, депутатів, сприяє здійсненню радою взаємодії і зв’язків  з .територіальними   громадами,  місцевими  органами   виконавчої  влади,   органами  та посадовими особами місцевого самоврядування, а також виконує інші повноваження за рішенням ради.
24.3. Структура    і    чисельність   виконавчого    апарату,    витрати    на    його    утримання встановлюються радою за поданням її голови.
24.4.    Виконавчий апарат ради за посадою очолює голова ради.

25. Гарантії місцевого самоврядування.

25.1.    Районна рада самостійно реалізує надану їй компетенцію.
У разі розгляду державними органами питань, які зачіпають інтереси самоврядування району, вони повинні повідомити про це районну раду, а про наслідки розгляду цих питань районна рада повинна бути проінформована не пізніше як у місячний строк.
25.2.    Збитки, завданні   інтересам   населення,   господарству   району,   навколишньому середовищу діями або бездіяльністю районної ради, відшкодовуються за рахунок коштів районного бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб районної ради за рахунок їх власних коштів.
25.3.Повноваження районної ради можуть бути припинені достроково якщо вона своїми діями порушує Конституцію України і чинні Закони, конституційні права і свободи громадян, ігноруючи вимогу компетентних органів про припинення незаконних дій, якщо сесії ради не проводяться без поважних причин у строки, встановленні Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" або рада не вирішує питання, віднесенні до її відання.


26. Про планування, підготовку, перегляд, прийняття та відстеження результативності регуляторних актів районної ради

1.Регуляторна діяльність районної ради здійснюється відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі-Закон) від 11 вересня 2003 року № 1160-ІV.
2. Регуляторний акт-це:
- прийнятий районною радою нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого, спрямовані на правове регулювання господарських та адміністративних відносин між районною радою та суб'єктами господарювання;
- інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого, спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між районною радою та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.    
Регуляторна діяльність районної ради - діяльність, спрямована на підготовку, прийняття, відстеження результативності та перегляд регуляторних актів, яка здійснюється в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією України, Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та іншими нормативно-правовими актами.
Розробники проекту регуляторного акта районної ради – суб’єкти, що визначені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламентом районної ради 6 скликання, затвердженим рішенням 2-ї сесії районної ради 6 скликання від 16 грудня 2010 року «Про Регламент районної ради 6 скликання».
3. З метою реалізації державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, районна рада здійснює свої повноваження через постійну комісію районної ради з питань  роботи промисловості, транспорту, зв'язку, будівництва, побуту та підприємницьких структур (далі – відповідальна комісія).
4. За поданням відповідної комісії, районна рада в рамках підготовки та затвердження її перспективного плану роботи, затверджує план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів на наступний календарний рік не пізніше грудня місяця поточного року.
План діяльності з підготовки проектів регуляторних актів повинен містити визначення видів і назв проектів, мету їх прийняття, строків підготовки проектів, найменування органів та підрозділів, відповідальних за розроблення проектів регуляторних актів.
Якщо районна рада готує або розглядає проект регуляторного акта, який не внесений до затвердженого плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, районна рада повинна внести відповідні зміни до плану у термін не пізніше десяти робочих днів з дня початку підготовки цього проекту або з дня внесення проекту на розгляд до районної  ради, але не пізніше дня оприлюднення цього проекту.
Затверджений план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів та зміни до нього оприлюднюються шляхом опублікування у газеті районної ради «Маяк» не пізніше як у десятиденний строк після їх затвердження.
5.    Дотримання вимог законодавства у сфері регуляторної діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, до розгляду районною радою покладається на розробників проектів.    
6.    Стосовно кожного проекту регуляторного акта, його розробником готується аналіз регуляторного впливу.
Аналіз регуляторного впливу готується відповідно до вимог статті 8 Закону до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій.    
7. Кожен проект регуляторного акта разом з відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у термін не пізніше п'яти робочих днів з дня опублікування повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.
Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта, але не може бути меншим, ніж один місяць та більшим, ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу.
8. За рішенням районної ради або відповідальної постійної комісії районної ради:
- оприлюднюються проекти регуляторних актів, які не оприлюднювались до внесення їх на розгляд сесії районної ради;
- можуть повторно оприлюднюватися проекти регуляторних актів, які
оприлюднювалися до внесення їх на розгляд сесії районної ради.
У разі оприлюднення проектів регуляторних актів, за рішенням районної ради або відповідальної постійної комісії ради, функцію розробника проекту виконує орган, особа чи група осіб, які внесли цей проект на розгляд сесії ради, якщо інше не встановлено у рішенні ради чи відповідальної постійної комісії.
Зауваження і пропозиції щодо оприлюдненого проекту регуляторного акта, внесеного на розгляд сесії ради, та відповідного аналізу регуляторного впливу надаються фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями розробникові цього проекту та профільній постійній комісії ради.
9. Стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюється базове,
повторне та періодичне відстеження його результативності.
10. Витрати, пов'язані з оприлюдненням документів, зазначених у пунктах 4,7,8 фінансуються  за рахунок розробників проектів регуляторних актів.
11.Кожен проект регуляторного акта, що внесений на розгляд до районної ради, подається до відповідальної постійної комісії для вивчення та надання висновків про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону.
Проект рішення подається обов'язково з офіційним висновком Представництва Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Вінницькій області щодо регуляторності проекту рішення.
12. Відповідальна постійна комісія забезпечує підготовку експертного висновку щодо регуляторного впливу внесеного проекту регуляторного акта.
Відповідальна постійна комісія для підготовки експертного висновку може залучати органи виконавчої влади, підприємства, установи, організації, громадські об'єднання та фахівців відповідних галузей. Термін підготовки експертного висновку не повинен перевищувати 1 місяць.
13. На підставі аналізу регуляторного впливу, а також експертного висновку щодо регуляторного впливу відповідальна постійна комісія готує свої висновки про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону.
Висновки відповідальної постійної комісії готуються на підставі аналізу регуляторного впливу, яким проект регуляторного акта супроводжувався при його   внесенні,   лише   у   разі,   якщо   експертний     висновок  щодо регуляторного впливу не був наданий відповідальній постійній комісії протягом строку, встановленого для його підготовки.        
14. При представленні на пленарному засіданні сесії ради проекту регуляторного акта, голова відповідальної постійної комісії доповідає висновки цієї постійної комісії про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 Закону.
15. У разі внесення на розгляд сесії ради проекту регуляторного акта, розробленого органами та посадовими особами місцевого самоврядування без аналізу регуляторного впливу, відповідальна постійна комісія приймає рішення про направлення проекту регуляторного акта на доопрацювання органу чи особі, яка внесла цей проект.
 За мотивованим поданням депутата ради, постійної комісії ради, голови районної ради,  відповідальна постійна комісія може  прийняти рішення  про забезпечення підготовки експертного висновку щодо регуляторного впливу. У цьому разі, аналіз регуляторного впливу не готується.
16. Регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений, якщо наявна хоча б одна з таких обставин:
 - відсутній аналіз регуляторного впливу або експертний висновок щодо регуляторного впливу;
- проект регуляторного акта не був оприлюднений.
 У разі виявлення будь-якої з цих обставин, районна рада має право вжити передбачених законодавством заходів для усунення виявлених порушень, у тому числі відповідно до Закону, скасувати або зупинити дію регуляторного акта, прийнятого з порушеннями.       

17. Звіт про відстеження результативності регуляторного акта, прийнятого районною радою, не пізніше наступного робочого дня з дня оприлюднення цього звіту, подається до профільної постійної комісії районної ради.
18. Рішення про необхідність перегляду регуляторного акта,    прийнятого районною радою, на підставі аналізу звіту про відстеження його результативності, приймає профільна постійна комісія або розробник проекту цього регуляторного акта.
19. Районна рада заслуховує щорічний звіт голови районної ради про здійснення державної регуляторної політики.
Відповідальна постійна комісія районної ради готує і попередньо розглядає питання щодо звіту голови ради про здійснення державної регуляторної політики.